Onderhoud in uw woning

U kunt op twee manieren u reparatieverzoek doorgeven

-       Online: via het reparatieverzoek formulier.
-       Telefoon: tijdens kantooruren via 0529 - 45 25 88.
Gaat het om dringende zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten? Bijvoorbeeld een lekkage? Dan kan u dit telefoonnummer ook buiten kantooruren bereiken.

In onze brochure ''Onderhoud-ABC'' vindt u meer informatie

U vindt daar bijvoorbeeld informatie over welke reparaties voor uw eigen rekening zijn en welke wij voor u uitvoeren.

Voor een aantal specifieke storingen kunt u rechtstreeks contact opnemen met de uitvoerende bedrijven:


Soort verzoekOrganisatieContactgegevens
Reparatieverzoek

Vechtdal Wonen

0529 - 45 25 88
CV storing (voorheen BWV huurders) Breman Service

0900 - 821 21 74

CV storing (voorheen DV huurders) Energiewacht 088 - 200 85 55
Boilers (voorheen BWV huurders) InHome Geas

053 - 852 85 00

Rioolverstopping RRS

0800 - 099 13 13


Reparaties kunnen duur zijn. Maar dankzij het Serviceabonnement zijn veel reparatiekosten niet voor uw rekening. U betaalt voor het lidmaatschap van het Serviceabonnement maandelijks, gelijk met uw huur, een bedrag van € 5,24.

Hoe het werkt

Als u een reparatieverzoek heeft dat onder het Serviceabonnement valt, meldt u deze telefonisch of via het online formulier. Wij zorgen ervoor dat de reparatie snel, vakkundig en gratis wordt verholpen. U betaalt dus geen materiaalkosten, voorrijkosten of arbeidsloonkosten.

Kosten van het Serviceabonnement

Maandelijks betaalt u € 5,24 per maand. U betaalt na aanmelding vanaf de 1e van de volgende maand. Het lidmaatschap is voor minimaal 1 jaar. Daarna kunt u maandelijks opzeggen.

Direct aanmelden?

U kunt nu gratis instappen. Vul hier het online formulier in.

Onderhouds ABC

In onze brochure 'Onderhouds ABC' staat precies vermeld welke reparaties binnen het Serviceabonnement vallen.


Zelf uw woning verbeteren? Dat kan! Wij ondersteunen deze ontwikkelingen en zijn initiatiefvolle klussende huurders dan ook graag van dienst.

Zorg ervoor dat u vooraf toestemming vraagt voor aanpassingen aan uw woning

Aan de hand van het ingevulde aanvraagformulier sturen wij u een overzicht toe met de kwaliteitseisen. Voldoen de aanpassingen niet aan de kwaliteitseisen? Dan moet u tussentijds, of bij vertrek, op eigen kosten de aanpassingen in de originele staat herstellen. Diverse aanpassingen aan gas- elektra- water- en CV-installaties moeten door een erkend installateur worden uitgevoerd. Wij voeren geen onderhoud uit aan door u zelf aangebrachte voorzieningen.

In de brochure ‘Klussen in uw woning' staat wanneer u wel of geen toestemming moet vragen.


Wij willen dat onze klanten goed wonen. Goed wonen is natuurlijk ook veilig en gezond wonen. Daarom vinden wij het belangrijk om u over asbest te informeren.

Asbest - Lees verder...


Waterleidingbedrijf Vitens heeft onlangs aan alle klanten laten weten dat in huizen die voor 1960 zijn gebouwd looddeeltjes via de leidingen in het drinkwater terecht kunnen komen. Te veel lood kan de gezondheid schaden, zodat het belangrijk is om loden leidingen te vervangen. De kans dat er huurwoningen van Vechtdal Wonen met een loden waterleiding zijn is vrijwel nihil. Al onze woningen krijgen namelijk om de 6 jaar een algemene periodieke keuring op installaties. Hier hoort de waterinstallatie ook bij. Loden leidingen die we hier tegenkomen vervangen we standaard.

Hoe kan u controleren of uw waterleiding van lood is?

Dunea (Duin & Water) legt in een video uit hoe u kan ontdekken of uw woning loden waterleidingen heeft. U heeft enkel een zaklampje, lepel, schuurpapiertje of schilmesje nodig.

Mijn waterleidingen zijn van lood, wat nu?

Mocht er toch nog ergens een stukje leiding zitten van lood, dan kunt u contact met ons opnemen zodat we dit direct kunnen gaan vervangen.


Formulieren
Brochures

Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.