Verbeterpunten

We willen graag dat u fijn woont in de woning die u van ons huurt. Dus als u plannen heeft om uw woongenot te vergroten, helpen we u daarbij graag. Als u genoeg Verbeterpunten hebt opgebouwd, kost het u niets!

Wilt u bijvoorbeeld iets verbeteren aan uw badkamer of keuken? Een nieuwe binnendeur plaatsen of een verhoogde toiletpot aanbrengen? En wilt u dat door ons laten uitvoeren? Maak dan gebruik van uw eigen Verbeterpunten.

Lees hieronder meer informatie.

Heeft u vragen? Bel ons gerust via 0529 - 45 25 88, of stuur een e-mail naar onderhoud@vechtdalwonen.nl.

Houd er rekening mee dat (gezien de hoeveelheid aanvragen) het 4 tot 6 weken duurt voordat wij kunnen reageren op uw aanvraag.

U spaart als huurder van Vechtdal Wonen ieder jaar Verbeterpunten. Voor elk kalenderjaar dat u bij ons huurt, krijgt u 100 punten. Deze zijn samen € 100,- waard.

Dit tegoed staat op uw naam (en op die van een eventuele medehuurder) en is niet overdraagbaar. Als u verhuist naar één van onze andere woningen, verhuizen alle gespaarde punten met u mee. Verhuist u naar een woning die u niet van Vechtdal Wonen huurt dan vervallen de overgebleven punten.


De punten die u spaart kunt u inzetten voor verbeteringen aan uw huis die, zoals wij dat noemen, aard- en nagelvast zijn. Denk hierbij aan:

- Het verbeteren van uw sanitair, bijvoorbeeld:

  • Het vervangen van de toiletpot voor een verhoogde toiletpot
  • Het vervangen van de wastafelkraan voor één hendel kraan met lage/hoge uitloop
  • Het vervangen van een tweeknops douchekraan voor een thermostatische  douchekraan
  • Het plaatsen van een douchecabine

- Het verbeteren van uw keuken, bijvoorbeeld:

  • Het vervangen van een keukenkraan voor één hendel kraan met lage/hoge uitloop
  • Het plaatsen van een nieuw/verlengd aanrechtblad
  • Het vervangen of uitbreiden van bestaande kastjes
  • Het aanbrengen van een vaatwasser aansluiting

- Medische aanpassingen, bijvoorbeeld:

  • Het plaatsen van drempelhulpen binnen en buiten de woning
  • Het plaatsen van wandbeugels bij de douche en/of het toilet
  • Het plaatsen van een douchestoel

- Andere aanpassingen, bijvoorbeeld:

  • Het plaatsen van nieuwe binnendeuren, deurbeslag en hang- en sluitwerk (bijvoorbeeld luxe binnendeuren van Svedex, met keuze uit 5 modellen)
  • Het vernieuwen of aanbrengen van een (groter) dakraam
  • Het uitbreiden van de elektrische installatie (uitbreiden groepenkast voor koken op elektra).
  • Het plaatsen van een vorstvrije buitenkraan
  • Het plaatsen van een overzet vensterbank


Wilt u uw Verbeterpunten inzetten voor een verbetering die niet hierboven genoemd staat? Informeer gerust bij ons naar de mogelijkheden, via 0529 452 588.


Aan uw Verbeterpunten zijn de volgende voorwaarden verbonden:

  • Verbeterpunten worden nooit uitgekeerd in de vorm van geld.
  • De werkzaamheden worden uitgevoerd door onze onderhoudsmedewerkers of door een door ons ingehuurde aannemer. U kunt uw Verbeterpunten niet inzetten als u zelf de werkzaamheden wilt (laten) uitvoeren.
  • De verbeteringen horen bij de woning en worden eigendom van Vechtdal Wonen. U kunt ze niet meenemen bij een verhuizing.
  • Verbeterpunten kunnen niet gebruikt worden voor een reparatie, maar enkel voor een verbetering van de huidige situatie. U kunt dus geen mutatiewerkzaamheden - die voor uw rekening zijn - hiermee betalen.
  • U kunt uw aanvraag aanvullen met een door u zelf te betalen bedrag met een maximum van € 500,-. Dit kan niet in de vorm van een huurverhoging.
  • De Verbeterpunten worden per volledig gehuurd kalenderjaar gespaard. De punten worden na afloop van het kalenderjaar bijgeschreven.

Een aanvraag doen om uw Verbeterpunten te gebruiken kan snel en simpel. Vul het formulier 'Verbeterpunten gebruiken' in en wij nemen uw aanvraag in behandeling.


Heeft u in het verleden V-meters ingezet in combinatie met een huurverhoging? Neem dan contact met ons op.

Onder voorwaarden zetten wij de huurverhoging nu of in de toekomst stop.

Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Dat kan door het formulier ‘Huurverhoging met inzet van V-meters’ in te vullen of door telefonisch contact op te nemen via 0529 – 45 25 88 (keuze 1).

Wij registreren uw melding en u ontvangt bericht of en per wanneer deze huurverhoging stopgezet wordt. Houdt u er rekening mee dat (gezien de hoeveelheid aanvragen) het 4 tot 6 weken duurt voordat wij kunnen reageren.

Voorwaarden:

  • U heeft in het verleden V-meters ingezet en het tekort aangevuld met een huurverhoging.

  • De huurverhoging wordt stop gezet na een periode van 15 jaar.
  • Het betreft een coulanceregeling en is enkel van toepassing op reguliere aanvragen passend binnen het toen geldende V-meterbeleid.
  • Het stopzetten van de huurverhoging met inzet van de V-meters geldt niet voor:

- Vervanging van de keuken, badkamer of toilet (groot onderhoud)
- Extra aanpassingen/keuzemogelijkheden bij het verduurzamen van de woning
- Extra gekozen opties bij nieuwbouw


Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.