Vechtdal Wonen scoort goed op Aedes-benchmark

25-11-2019

In de onlangs gepresenteerde Aedes-benchmark krijgt Vechtdal Wonen van haar nieuwe huurders een 7,7 voor haar dienstverlening. Van vertrokken huurders zelfs een 8. De huurders met een reparatieverzoek geven een gemiddelde van 7,4. Dit in een jaar van fusie. Daarmee scoort Vechtdal Wonen landelijk nét achter de koplopers.

Waardering voor medewerkers
De resultaten van de benchmark zijn een belangrijke stimulans voor Vechtdal Wonen, waar kwaliteit en klanttevredenheid leidend is. Zij zetten zich vooral in om het woongeluk van hun huurders te optimaliseren. Dat dit dus ook wordt gewaardeerd stemt directeur-bestuurder Martijn Rink tevreden. ‘Het is een waardering voor onze medewerkers, die zich elke dag voor honderd procent inzetten voor onze huurders. Ook het komende jaar blijven we onze dienstverlening verbeteren.’ In verband met de fusie en het afstoten van een deel van het bezit zijn de andere prestatievelden van de Bedrijfsvoering uit de Aedes-benchmark niet vergelijkbaar.

Aedes-benchmark
Vechtdal Wonen is lid van Aedes, de landelijke branchevereniging van woningcorporaties. Aedes vergelijkt de prestaties van woningcorporaties via een zogeheten benchmark. In dit onderzoek worden belangrijke thema’s gemeten, waaronder de tevredenheid van huurders en de bedrijfslasten. Met de onderzoeksresultaten kunnen woningcorporaties vaststellen hoe ze functioneren in vergelijking met andere corporaties, en kunnen ze hun eigen prestatie verbeteren.

Benieuwd naar de volledige resultaten van Vechtdal Wonen en de andere woningcorporaties? Bekijk de factsheet of de volledige benchmarkrapportage op de website van Aedes:

Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.