Misschien kan u sociale urgentie krijgen.

Wat zijn de voorwaarden? Wat hebben wij nodig?

Voorwaarden:

  • U woonde in de afgelopen drie jaar langer dan twee jaar in de gemeente Hardenberg, Ommen of Dalfsen. Op het moment dat u een aanvraag voor urgentie doet, woont u in een erkende noodopvang
  • Uw woning in de gemeente Hardenberg, Ommen of Dalfsen wordt middels een verplicht openbare verkoping verkocht door de hypotheekverstrekker. U kunt hierbij aantonen dat dit buiten uw schuld gebeurd.
  • Als u, als inwoner van de gemeente Hardenberg, Ommen of Dalfsen, een ramp is overkomen, bijvoorbeeld door brand of een overstroming, of als u in een levensbedreigende situatie verkeert.

 

Overige benodigde documenten:

  • Schriftelijke urgentieaanvraag waarin u uw problematische situatie omschrijft;
  • Documentatie waarmee u aan kunt tonen dat u aan de voorwaarden voldoet
  • Uittreksel uit de BRP (Basis Registratie Personen) van de gemeente met adreshistorie;
  • Inkomensverklaring van de Belastingdienst (meest recente)

 

Wilt u sociale urgentie aanvragen?
Leg uw situatie dan uit en stuur een brief of e-mail naar:

Eskampweg 1
7731 TA Ommen
info@vechtdalwonen.nl

Stuur daarbij de benodigde documenten mee zoals hierboven beschreven.

Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.