Klachtenadviescommissie

Heeft u een klacht bij ons ingediend, maar is deze niet naar uw tevredenheid opgelost? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke Klachtenadviescommissie.

U kunt uw klacht bij de Klachtenadviescommissie indienen via dit formulier of door een brief of e-mail te sturen naar:

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie, en nu?

De Klachtenadviescommissie neemt uw klacht in behandeling. Als er een hoorzitting plaatsvindt, past de commissie het principe van hoor en wederhoor toe.

Verloop na de hoorzitting (de volledige procedure is terug te lezen in het reglement)

  • Binnen twee weken na de zitting brengt de commissie advies uit aan de directie van Vechtdal Wonen.

  • De directie van Vechtdal Wonen neemt binnen vijf werkdagen een beslissing.

  • In de meeste gevallen neemt de directie het advies over.

  • Alleen bij zwaarwegende redenen kan de directie van het advies afwijken. U ontvangt in dat geval binnen een week een brief van de commissie met een toelichting.

Klachten over huurprijs of servicekosten worden behandeld door de Huurcommissie of de kantonrechter. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn, kunnen niet bij de Klachtenadviescommissie worden ingediend.

Ik ben niet tevreden over het advies van de Klachtenadviescommissie, wat nu?

Als u niet tevreden bent over het advies van de Klachtenadviescommissie, kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Huurcommissie.

Als u vindt dat de klacht niet goed behandeld is door de klachtenadviescommissie en er beginselen van de Governancecode Woningcorporaties 2020 zijn geschonden, kunt u een klacht indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties. Deze commissie toetst of de beginselen van de Governancecode zijn nageleefd. Deze commissie behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.”

Veel gevraagd over Klachtadviescommissie

Ik ben niet tevreden met de oplossing die jullie voorstellen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wij proberen eerst om samen tot een oplossing te komen in een gesprek. Wordt uw klacht niet naar tevredenheid opgelost? En blijven we van mening verschillen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke Klachtenadviescommissie.

Ik wil graag contact opnemen met de Klachtenadviescommissie. Wat zijn de contactgegevens?

Algemeen

U kunt uw klacht bij de Klachtenadviescommissie indienen via dit formulier klacht melden, of door een brief te sturen naar: Secretariaat Klachtenadviescommissie Hoffesstraat 58 7451 AG Holten.
Ook kunt u een e-mail sturen naar: info@klachtenadviescommissieregiozwolle.nl